Digitalisering i hotelbranchen:

Udviklingen er gået stærk de seneste år også for Hotelbranchen. Det er i dag et must at være aktiv på sociale medier, have let tilgængelige online booking muligheder og en del af et ophold kræver også online service/informationer/køb. Det er ikke længere en mulighed ikke at være med digitalt, det er en forventning og et krav fra gæsterne.

Mange er med på en alle anden måde, men mere eller mindre tilfældigt. Det virker delvis, men er på ingen måder optimal. Det er tid til at tage den digitale transformering alvorlig og strategien og processerne efter i sømmene for også at sikre fremtidens omsætning og profit.

Det der er behov for, er en gennemgang af om hotellets strategi, arbejdsgange, tankesæt, organisation og fysiske værktøjer er fuldt med den teknologiskeudvikling, eller er der huller der skal lappes og udbedres, så oplevelsen bliver komplet og arbejdet kost effektivt.
(Mange steder sker de digitale processer som parallelle processer til de faktiske arbejdsprocesser i stedet for at de nye it-løsninger understøtter og forenkler de faktiske arbejdsprocesser.)

Vi kan tilbyde operationelt hjælp til denne proces.

Sammen gennemgår vi:
1. Hvordan får vi gæster i butikken?
2. Hvordan holder vi fast i gæsterne frem til de ankommer?
3. Hvordan sikre vi at gæsten får det de betaler for på den bedste og mest kosteffektive måde?
4. Hvordan fastholder vi gæsterne efter de forlader hotellet og sikre at de kommer igen og bliver vores ambassadører?

Sammen lægger vi strategien og arbejdsplanen med mål og deadlines.

Sammen sikre vi at vores it-systemer understøtter forretningen enten ved at optimere bruge af eksisterende eller ved at implementere nye.

Vi hjælper med at sikre implementeringen via oplæring og opfølgning.

Vi holder en løbende dialog, så strategien hele tiden er agil og passer til den virkelighed hotellet befinder sig I.

Uddybning:
1. Hvordan får vi gæster i butikken?

  • Lav en langsigtet strategi for hvilke produkter vi skal sælge: (her antages at hotellet har styr på deres produktsortiment!)
    Til hvem
    Hvor
    Hvordan
    Hvornår

Markedsføringsstrategi i OI planer

  • Hvad skal der til for at dette kan lade sig gøre:
    Er vores hjemmeside bygget rigtig op
    Er vi på de kanaler vi skal være, FB, booking.com mm
    Er vores systemer sat op til at sælge det vi gerne vil
    Er vi klar til at hjælpe gæsterne på vej
    Hvem skal løse de forskellige opgaver, procesbeskrivelse

2. Hvordan holder vi fast i gæsterne frem til de ankommer

- Hvilke systemer og processer er der behov for?
 kortlægning af hvilke systemer der skal understøtte processerne
 procesbeskrivelse
  ansvarsfordeling
  opgavefordeling

 

3. Hvordan sikre vi at gæsten får det de betaler for på den bedste og mest kosteffektive måde?

- hvilke systemer og processer skal sikre levering af den rigtige gæsteoplevelse?
  kortlægning af hvilke systemer der skal understøtte processerne
  procesbeskrivelse
  ansvarsfordeling
  opgavefordeling

 

4. Hvordan fastholder vi gæsterne efter de forlader hotellet og sikre at de kommer igen og bliver vores ambassadører?

kortlægning af hvilke systemer der skal understøtte processerne
  procesbeskrivelse
  ansvarsfordeling
  opgavefordeling