online markedsføring

Omkring halvdelen af dine brugere modtager ikke din markedsføring. Apple har nemlig udviklet og installeret en såkaldt Intelligent Tracking Prevention (ITP) til deres browser Safari.

Apples ITP-version 2.2 forhindrer førstepartscookies. Det vil sige at jeres JavaScript-cookies, fra blandt andet Facebook, Google Analytics og Google Ads, bliver slettet efter 7 dage.

Sporingscookies der er placeret på brugere, der enten benytter Safari eller Firefox, vil blive slettet efter 24 timer.

Det betyder at information om jeres kundes adfærd og kliks på trafikkilde eller kampagne, vil blive slettet efter 24 timer.

Det betyder også at alle virksomheder, som bruger re-marketing (Ads på Google) og re-targeting (Ads på Facebook) i deres markedsføring, ikke vil kunne se om deres investeringer betaler sig.

Det vil gøre din markedsføringsinvestering unødvendig høj og gør det umuligt at tage beslutninger på et oplyst grundlag.

Over halvdelen af de danske mobilbrugere benytter Safari og ca. 20 % af danskerne benytter Safari og Firefox på deres computer.

Apple fortsætter med at opdatere deres ITP.

De er på nuværende tidspunkt på version 2.3.

ITP 2.3 forhindrer lokal opbevaring af jeres cookies, som ellers har været én af de benyttede løsninger. En anden løsning er at installerer en Cookie Saver.

Cookie Saver gemmer jeres cookies og genskaber dem næste gang jeres kunder besøger jeres side.

Og bare rolig. Der er intet forkert i at genskabe cookies. De der besøger jeres side har forhåbentlig accepteret jeres cookies og dermed givet lov til de bliver gemt.   

Har du brug for rådgivning angående dine cookies og CookieSaver?

Du er altid velkommen til at booke et telefonmøde i vores kalender

Eller kontakte os på info@idefa.dk