den digitale rejse hotel reputation management

Et ophold på et hotel er ikke bare et værelse med seng og badeværelse. Det er en oplevelse.

For at kunne imødekomme dine gæsters forventninger og give dem den unikke oplevelse, kræver det at du kender dine gæster rigtig godt.

Gæsten har sandheden

For at kunne levere den unikke oplevelse er det nødvendigt at se dit hotel fra din gæsts perspektiv.

Dine gæster kan hjælpe dig med at se dit hotel udefra og dermed hjælpe dig, med at gøre oplevelsen af dit hotel endnu bedre.

Hvordan får man så set sit hotel udefra?

Hertil er der et dejligt ukonkret svar. Du starter en dialog med dine gæster.

Hvordan gør jeg så det?

Det gør man jo først og fremmest gennem helt almindelig god service og menneskelig interesse.

Men hvis nu du gerne vil have det sat det lidt mere i system, så er der jo den klassiske kundeundersøgelse.

Her kan du nemlig give dine gæster mulighed for at være anonyme. Så slipper de for at komme med høflige standard svar på spørgsmål som: Er alt som det skal være?

Du får også mulighed for at stille det lidt mere interessante spørgsmål: Ville du anbefale vores hotel til andre? Hvorfor? Hvorfor ikke?

Så får du indblik i deres forventninger og det er også her det bliver tydeligt om det lykkedes at bryde med forventningerne og gøre oplevelsen helt unik.

Herefter kan du jo spørge dem pænt om de er interesseret i at tilmelde sig dit nyhedsbrev, være en del af dit loyalitetsprogram eller anmelde dit hotel.

Anmeldelser

Anmeldelser er selvfølgelig også et oplagt sted at høre om dine gæsters oplevelser.

Her har du også mulighed for at indgå i dialog med dine gæster.

Det kan være en stor fordel at investerer i et anmeldersystem. Her får det overblik over de nyeste anmeldelser, du kan nemt besvare dine anmeldelser og i mange systemer har du også mulighed for at sortere i dine anmeldelser.

Her har du mulighed for at sortere efter emner, f.eks. rengøring, receptionen eller morgenmaden.

Dette giver dig mulighed for at give ros til dine kollegaer på hotellet, hvis der har været ekstra gode anmeldelser. Eller ændre i arbejdsgangene, hvis der har været kritik.

På den måde får du indblik i dine gæsters oplevelse og du får startet en dialog ved at besvare deres anmeldelser. 

Vil du høre mere om hvad det rigtige reputation management system kan gøre for dig? 

Book et demo møde og se hvad vores reputation management system kan gøre for dit hotel