Gå til hoved-indhold

Re-marketing er helt fantastisk og effektivt

Påvirk dine besøgende yderligere med specifikke målrettede budskaber på Google og Facebook i en research eller købsproces.

En god remarketingstrategi

Re-marketing bør være en naturlig del af din markedsføring

Re-marketing er den mest effektive måde, at nå ud til de brugere, der tidligere har besøgt din hjemmeside. Du kan vise dine tidligere besøgende skræddersyet tekst eller bannerannoncer alt efter, hvordan dine besøgende på hjemmesiden har været i kontakt med dig, din virksomhed eller dine produkter. 

Gennem en god re-marketingstrategi kan man præge og pushe brugeren med relevante budskaber, og sikre forøget opmærksomhed indtil beslutningen træffes.

  • Mere end 90% af de besøgende til et websted, konverterer ikke
  • Ved at målrette budskabet til disse brugere, er sandsynligheden omkring 70% højere for de konvertere, sammenlignet med andre brugere.
  • Brugere der tilgås via remarketing køber i gennemsnit 50% mere end brugere, der tilgås via almindelige bannerreklamer.

"I dag er re-marketing stadig ukendt eller nyt for mange virksomheder, du betaler kun pr. klik og kan tidsstyre dine målrettede annoncer. Generelt kan man sige, at re-marketing kræver god planlægning og overvågning, men at omkostningerne er lave i forhold til, hvad det kan give tilbage."

Flemming Bonkegaard
CEO Rådgivning

Skal vi hjælpe dig igang med re-marketing?

Hvorfor Google Re-marketing eller Facebook Re-targeting?

Brugere der tilgås via remarketing køber i gennemsnit 50% mere end brugere, der tilgås via almindelige bannerreklamer.

Ved en gennemarbejdet re-marketingstrategi, kan man således skræddersy kommunikationen baseret på, hvad brugeren har vist interesse for, og gjort på dit websted, da vedkommende besøgte det. Mulighederne er næsten uendelige, og med en grundig plan, kan det give rigtig gode resultater.

En mere avanceret re-marketingstrategi udnytter, at købsprocessen kan bestå af flere faser, og at kunden sjældent køber ved første kontakt, og dermed har brug for forskellige budskaber.

Når du henvender dig til brugeren i flere omgange og med høj relevans, vil du kunne opnå bedre resultater af din markedsføringen og samtidig forøge din ROI markant.

Det handler om at plukke de lavest hængende frugt og bruge ressourcerne, hvor de giver mest afkast. Omkostningerne til etablering af den første kontakt eller det første salg er ofte høj.


Re-marketing på Google

Re-marketing på Google

Tidligere besøgende eller brugere kan se dine annoncer, når de gennemser websites, der er en del af Google Displaynetværket, eller når de søger efter termer, der relaterer til dine produkter eller tjenester på Google.

Facebook Retargeting

Facebook Retargeting

Tidligere besøgende eller brugere kan se dine annoncer, når de er aktive på Facebook og tjekker om der er nyt med deres venner, familie og de ting, de holder af. Dine annoncer dukker op ved siden af disse, både på stationære og mobile platforme.

VisitViborg

Gennem samarbejde med eventarrangører og samarbejdspartnere ønsker Viborg at øge synligheden af Viborgegnen for udvalgte målgrupper, og dermed konvertere besøgende på diverse hjemmesider til at booke overnatning og/eller aktivitet i forbindelse med events og aktiviteter på Viborgegnen.

Projekt for Visit Viborg

Alle besøgende på ”hjemmesider” i Viborg Kommune skal påvirkes via målrettet annoncering via re-marketing / re-targeting

  • Oprettelse og styring af Google Kundecenter
  • Oprettelse og styring af Facebook Business Manager
  • Opsætning, styring og rådgivning af re-marketing & re-targeting annoncering
  • Marketingsplan oprettes og tilrettes løbende ud fra test, analyse og dokumentation.
  • Oprettelse af re-marketing og re-targeting lister.
  • Løbende opsætning og vedligeholdes af kampagner
  • Rådgivning, sparring og rapportering af kampagner

"Vi har fået effektiviseret vores marketing for Viborg på en ny og spændende måde, der giver store besparelser samt ikke mindst flere gæster til Viborg."

Charlotte Kastbjerg
Turistchef VisitViborg

Sådan fungerer remarketing og retargeting

  1. Brugeren besøger dit website
  2. Der bliver gemt en cookie på brugerens computer, mobil eller tablet
  3. Brugeren fortsætter med at besøge forskellige hjemmesider efter besøget på din hjemmeside. 
  4. Du kan målrette dine annoncer (f.eks. via Google søgenetværk, Google Displaynetværk eller Facebook) mod brugeren, med et 100 % tilpasset budskab, baseret på den adfærd som brugeren benyttede, da vedkommende besøgte din hjemmeside.

Flemming Bonkegaard

CEO Rådgivning

Direkte: +45 9840 7601
Email: fb@slet-dette.idefa.dk 

LinkedIn  Facebook

Mere viden om Re-marketing?

Du er altid velkommen til at kontakt os, ved at udfylde ovenstående formular eller kontakte Flemming direkte for mere information.