den digitale rejse digitale løsninger hotel

Vi har derfor valgt at gøre det nemt at se hvor vores kompetencer kan hjælpe. Dette har vi valgt at gøre ved at illustrere den digitale gæsts rejse.

Tal fra Visit Danmark viser at når de udenlandske gæster planlægger deres rejse, bliver der især lyttet til anbefalinger fra venner og familie.

Men hjemmesider, Google og de sociale medier fungerer også som inspirationskilde, guide og planlægger på rejsen. Forbruget af online platforme til informationssøgning er stigende og 57 % af alle søgninger begynder nu på en mobil enhed.

Derfor er det nødvendigt at have overblik over gæstens digitale rejse.

Inspiration

Din kommende gæst leder måske ikke efter et ophold, men et godt opslag, video eller et foto på de sociale medier kan inspirere og få vedkommende til at drømme om ferie.

Sandsynligheden for at drømmen begynder på mobilen og inspirationen blev fundet på de sociale medier er stor.

Din kommende gæst går fra at drømme til at søge yderligere inspiration.
Her søges der både råd fra venner, familie, Google, sociale medier, YouTube og hjemmesider.

Planlægning

Gæsten er nu i planlægningsfasen og begynder at samle konkret information om destinationen, værelser og ophold.

70% besøger hotellets egen hjemmeside i deres planlægningsfase. Derfor er det første indtryk så vigtigt.

Anmeldelser har også stor betydning for valget af hotel.
75% bruger anmeldelser når de skal afgøre hvilket hotel de vil booke. 

Booking

Nu skal din gæst til at foretage sin booking.
Det kan være vanskeligt at beslutte sig for, hvor man skal overnatte på ferien, derfor begynder mange tidligt. Det er for mange en oplevelse der er noget særligt.

I Danmark ser vi at turisterne booker 2-3 måneder før. Det sker i høj grad gennem online bookingportaler som Booking.com og Hotels.com. Det er på trods af at mange gæster har været inde på hotellets hjemmeside i planlægningsfasen.  

Under opholdet

Gæsten er ankommet, men har måske ikke planlagt aftensmad eller ønsker at vide mere om faciliteterne.

Skal dine gæster høre om dine gode tilbud? Så er det på deres mobil du skal fange dem.

Ifølge Google bruger halvdelen af alle rejsende smartphones på destinationen, og mange booker også via mobilen.

Efter opholdet

Efter hjemkomsten deler gæsten sine oplevelser med familie og venner. Især turister fra Sverige, Norge og Tyskland er loyale gæster og besøger Danmark flere gange. 70 pct. af turisterne vil aktivt anbefale andre at rejse til Danmark, viser Visit Danmarks undersøgelser.

Det er også her at gæsten anmeldeler det hotel de har boet på. Især hvis du husker dem på det med en venlig email.

Vil du vide mere om hvordan vores digitale løsninger kan understøtte dine gæsters digitale rejse?

Så kan du læse meget mere om vores løsninger på dette link.