hotel rapportenota

Vi mister derfor loyalitetsforholdet til gæsten, der primært foretager sit valg ud fra tilgængelighed og prisniveau, og når man benytter de forskellige bookingsites, betyder det i sidste ende, at pengene ikke når hotellerne, men i stedet ryger ud af landet.

Hvad snakker I om som organisation med hensyn til OTA’erne og deres dominans på markedet?

- Vi snakker om, hvor stor en magt OTA’erne rent faktisk har efterhånden. De er både distributions- og salgscenter, hvilket vil sige, at de har en utrolig kapacitet online, de har et kæmpemæssigt markedsføringsapparat i ryggen som varetager deres og ikke hotellernes interesser, og så står de for en nærmest monopolistisk prissætning. De tvinger simpelthen hotellerne til at sætte en mindstepris.

Hvad betyder denne dominans for hotellerne?
- Det betyder ganske enkelt, at gæsternes kundeloyalitet ligger hos de forskellige bookingsites. Vi mister derfor loyalitetsforholdet til gæsten, der primært foretager sit valg ud fra tilgængelighed og prisniveau, og når man benytter de forskellige bookingsites, betyder det i sidste ende, at pengene ikke når hotellerne, men i stedet ryger ud af landet.

Det handler ikke om at skabe ny business, men snarere at stjæle hotellerne´s

Jørgen Christensen Direktør, Small Danish Hotels