Det er på Google, at vi oftest søger efter inspiration eller leder efter en god handel. Google My Business skal derfor ses som en essentiel del af marketingskanalen.

Hvis vi skal finde noget, så søger vi efter det på Google. Google anvendes så meget, at det er blevet et verbum. ”Jeg Googler det lige”. Til sammenligning, er det de færreste der ”Binger” efter noget.

Derfor er det så vigtigt at have helt styr på sit virksomhedsprofil på Google. Det vil oftest være jeres kunders første møde med jer, og hvis jeres virksomhedsprofil ikke er opdateret med jeres produkter og tilbud, så risikere I at kunderne smutter videre.

Tag ejerskab over jeres virksomhed

Det er gratis at oprette en virksomhedsprofil. Det eneste det kræver er at verificere virksomheden. For at sikre at kunden ikke går forgæves er det er vigtigt at sætte tid af til at opdatere og vedligeholde virksomhedsprofilen.

Når alle informationerne på virksomhedsprofilen skal udfyldes, kan man med fordel sætte sig ned og sige: Hvad er det første mine kunder skal vide om os? Åbningstider? Telefonnummer?

Anmeldelser

Det er også via Google My Business I kan svare på anmeldelser.

Google har opdateret visningen af deres anmeldelser så de bliver vist både på Google Maps og Google Search. Anmeldelserne er både fra Google og tredjeparts anmeldelser fra TrustYou.com.

Når man svarer på anmeldelser er man med til at skabe og vedligeholde relationer mellem kunden og jeres brand. Potentielle kunder kan også se at I er aktive og sørger at levere god service, både online og offline.

Fotos og indlæg

I kan også dele billeder og indlæg. Billeder kan også bruges til at lave indlæg, der vises på profilen. Indlæggene kan også indeholde video. På den måde kan I sætte fokus på nye produkter eller gode tilbud. I boksen sidst i bloggen, kan du se hvile filformater google tillader i deres indlæg.

Google accepterer videoer i følgende filformater:
AVI, MP4, MOV, FLV, WMV, MPG, M4V, MKV, M2TS og MTS.
Den maksimale størrelse for videoer er 100 MB.

Fotos bør være enkle, direkte, i fokus, veloplyste og med lyse, levende farver.
Fotos skal have en minimumsopløsning på 400 pixels i bredden og 300 pixels høj i JPG- eller PNG-format. 

Der er altså kun fordele at hente ved at bruge sin Google My Business aktivt. Det skal også nævnes at hyppig aktivitet bliver værdsat af Google, da det giver de besøgende den bedste oversigt over den tilgængelige information

Vil du vide mere kan du altid kontakte os på info@idefa.dk

Eller på telefon: 98 40 76 10

Tilbage er der kun at sige: God arbejdslyst!