hotel online markedsføring reputation management

Vi søger i højere grad autentisk indhold når vi skal beslutte os. Derfor er det en fordel at gøre det nemt for jeres gæster at finde.

Rachel Kaplan, direktor of digital marketing for Dream Hotel Group, fortæller at de oplever at millennials - altså de 18 - 36-årige – søger mere autentisk indhold, når de skal tage booke et ophold.

Dette er især tydeligt på sociale medier som Instagram. Her bliver der søgt efter hotellernes geotags og venners billeder, når der skab bestilles ferie.

Derfor kan det være en fordel at vise indholdet fra dit hotels Instagram tag på din hjemmeside, så dine potentielle gæster kan se andre gæsters billeder fra hotellet.

Man hvad der er endnu mere vigtig for beslutningsprocessen, er anmeldelser.

Når vi skal beslutte hvor vi skal holde ferie, booke et værelse eller bestille et ophold, er det ofte en anbefaling der gør udfaldet. Faktisk er det 75% af rejsende der bruger anmeldelser når de skal afgøre hvilket hotel de vil booke. 

Anmeldelser er den autentiske fortælling om oplevelsen på jeres hotel.

Selvom det er subjektive meninger, så vægtes anmeldelserne højere og den råt for usødet tone der kan eksistere, bliver af mange set som et frisk pust. De 18 -36-årige er vant til at se mange reklamer på de sociale medier og influencere der deler sponsoreret indhold.

Reklamer og influencere kan sagtens have været inspirationskilden til at den potentielle gæst nu er på hjemmesiden, men det er den autentiske fortælling om jeres hotel der får dem til booke.

Derfor skal anmeldelser tages alvorligt. Det vigtigt at få dem besvaret, liket og ”flagget”.

Men der er også være værdi i at gøre anmeldelserne let tilgængelige. På samme vis som med indhold fra Instagram, får den potentielle gæst hurtigt adgang til autentisk indhold og kan dermed hurtigt tage en beslutning.

Dette er især effektivt til de der booker fra smartphones. Beslutningen bliver nemlig taget langt hurtigere end blandt gæster der booker fra PC. Derfor gør det en stor forskel hvis de nemt kan få adgang til den info de skal bruge til at træffe deres beslutning og booke deres næste ophold.

Brug jeres anmeldelser strategisk

Vi kan hjælpe dig med at arbejde strategisk og organiseret med anmeldelser.
Med vores reputation management løsning kan du nemt få overblik, besvare og bruge anmeldelser langt mere effektivt.  

Vi kan også hjælpe dig med at præsentere både anmeldelser og Instagram på din hjemmeside.

Vil du høre mere om dine muligheder med vores løsninger? 
Så er du velkommen booke et uforpligtende telefon møde med os.