anmeldelserhotelonline markedsføringgoogle travel

Hvis vi skal finde noget, så søger vi efter det på Google. Google anvendes så meget, at det er blevet et verbum. ”Jeg Googler det lige”. Til sammenligning, er det de færreste der ”Binger” efter noget.

Hvis vi skal finde noget, så søger vi efter det på Google. Google anvendes så meget, at det er blevet et verbum. ”Jeg Googler det lige”. Til sammenligning, er det de færreste der ”Binger” efter noget.

Det er også på Google, at vi oftest søger efter inspiration, fly og hoteller. Google My Business skal derfor ses som en essentiel del af marketingskanalen.

Derfor er det så vigtigt at have helt styr på sin virksomhedsprofil. Det vil oftest være jeres gæsters første møde med jer, og hvis jeres virksomhedsprofil ikke er opdateret med jeres produkter og tilbud, så risikere I at gæsterne ikke booker hos jer.

Vi har tidligere skrevet om Google Hotel Finder og deres opdateringer. Her nævnte vi også vigtigheden af Google My Business. I dette blogindlæg vil vi dog gå lidt mere i dybden med Google My Business og forelægge vores anbefalinger til virksomhedsprofilen.

Tag ejerskab over jeres hotels brand

Det er gratis at oprette en virksomhedsprofil. Det eneste det kræver er at verificere virksomheden. For at sikre at gæsterne ikke går forgæves er det er vigtigt at sætte tid af til at opdatere og vedligeholde virksomhedsprofilen.

Når alle informationerne på virksomhedsprofilen skal udfyldes, kan man med fordel sætte sig ned og sige: Hvad er det første mine gæster skal vide om vores hotel?

Skriv et kort resume der giver gæsten et klart billede af fordelene ved jeres hotel, jeres historie og jeres faciliteter.

Det især vigtigt at holde hotellets attributioner opdateret da Google viser disse som noget af det første.

Anmeldelser

Anmeldelser er det første potentielle gæster vil få at se på Google. Google har opdateret visningen af deres anmeldelser så de bliver vist både på Google Maps og Google Search. Anmeldelserne Google viser, er deres egne og tredjeparts anmeldelser fra TrustYou.com.

Gennem Google My Business, er det muligt at svare på anmeldelserne. Svaret vises under gæstens anmeldelse, både på Google Maps og Google Search. Når man svarer på anmeldelser er man med til at skabe og vedligeholde relationer mellem gæsten og jeres brand. Potentielle gæster kan også se at I er aktive, både online og offline.

Fotos og indlæg

Det er også Google My Business, at man kan dele billeder fra hotellet og lokalmiljøet.

Billeder kan også bruges til at lave indlæg, der vises på profilen. Indlæggene kan også indeholde video – I boksen sidst i bloggen, kan du se hvile filformater google tillader i deres indlæg.

Indlæggene kan for eksempel være et nyhedsindlæg der med en video promovere en ny ret i restauranten eller et tilbudsindlæg der viser tilbud på ophold i lavsæsonen.

Der er altså kun fordele at hente ved at bruge sin Google My Business aktivt. Det skal også nævnes at hyppig aktivitet bliver værdsat af Google, da det giver de besøgende den bedste oversigt over den tilgængelige information.

Tilbage er der kun at sige: God arbejdslyst!