hotel reputation management

Mennesker stoler på mennesker.
Derfor har anmeldelser så stor en betydning for vores beslutninger.

Vi har tidligere skrevet om Booking.coms undersøgelse af online anmeldelsers betydning.

Undersøgelsen viste at 75% bruger anmeldelser når de skal afgøre hvilket hotel de vil booke. 
53% fravælger hoteller hvis anmeldelserne er dårlige. På trods af pris, beliggenhed og kvalitet af værelser.

I 2019, undersøgte Tripadvisor også betydningen af hotellers online anmeldelser.

Deres undersøgelse viser at 72% altid eller ofte læser anmeldelser før de beslutter sig for, hvor de skal spise og hvilke seværdigheder de skal besøge.

 

Tallet er langt højere når det gælder booking af værelser.

Her svarer 4 ud af 5 (81%) at de altid læser hotellets anmeldelser.  

8 ud af 10 booker altid det hotel med den højeste rating, når de skal vælge mellem hoteller.
52% ville aldrig booke et hotel uden anmeldelser eller online rating.

Der læses i gennemsnit 9 anmeldelser, før der bookes et hotel ophold eller en overnatning.

Læs også: Et godt råd til at få flere gode anmeldelser  

 

Negative anmeldelser skaber troværdighed

I 2016 kunne man i PowerReviews rapport, læse at 82% af dem der handler på nettet, leder specifikt efter de negative anmeldelser.

De handlende bruger desuden 5 gange så lang tid på hjemmesiden, når de læser negative anmeldelser og virksomheder, der har både gode og dårlige anmeldelser oplever en stigning i konverteringer, modsat dem der kun har gode anmeldelser.

Negative anmeldelser skaber nemlig troværdighed.

Har du kun gode anmeldelser, kan det nemlig virke mistænksomt.

Det samme gør sig gældende, hvis du har for få anmeldelser.

De mange undersøgelser af hotellers online anmeldelser har vist, at før vi stoler på et hotels rating på f.eks. Booking.com eller Tripadvisor, skal hotellet havde ca. 40 anmeldelser.

 

Anmeldelser bliver vigtigere og vigtigere

91% af de 18 – 34-årige stoler lige så meget på anmeldelser, som på personlige anbefalinger fra venner og familie.

De 18 – 34-årige læser i gennemsnit 9 anmeldelser før de beslutter sig.
Jo vigtigere en beslutning, jo flere anmeldelser læses der.

Derfor er det også vigtigt at havde overblik over sine ratings og besvare sine anmeldelser.

 

Få mest muligt ud af dine anmeldelser

Hvis du vil arbejde organiseret med dine anmeldelser og sikre at du får besvaret dem alle, så er det er klart en fordel at få samlet alle dine anmeldelser et sted.

Med IO Planner får du både et overblik over hvordan dit hotel rangerer på de forskellige bookingsider og rejseportaler, og samlet alle dine anmeldelser så du nemt og hurtigt kan besvare dem.

IO Planner giver dig desuden besked, når du modtager nye anmeldelser, så du ikke længere skal logge ind på hvert enkel bookingside for at se om du har fået nye beskeder.

Vil du høre mere om hvordan IO Planner kan gøre for dig? 
Book et demomøde og se hvordan IO Planner kan skabe værdi for dit hotel