channel managerdynamiske prisergavekorthotel dag

Det er vigtigt, at man benytter sig af den viden og de mange redskaber, som nu er til rådighed i branchen, og det handler for hotellet om selv at gøre en aktiv indsats og følge udviklingen på markedet, lyder beskeden fra Flemming Bonkegaard.

Onsdag den 6 november havde IdeFA Gruppen indkaldt til et hotel arrangement, hvor blandet andet Peter Bøgil kom med et inspirationsindlæg/foredrag om PMS, Channel Manager, Meta Search, Tripadvisor, Yieldplanet m.m.

Vi har i første omgang valgt, at bringe en artikel om "Hvorfor Channel Manager?" fra vores møde. 

Næste to artikler:

  • Hotel Business Intelligence ved lektor Henrik Fladkjær, Aalborg Universitet
  • Meta Search annoncering på Tripadvisor, Google m.flere

 Hvorfor Channel Manager?

Mange brancher i dag er i rivende udvikling og vidner om hård konkurrence på mange forskellige parametre. Er man ikke med, hvor tingene sker, bliver man hurtigt hægtet af i farten. Især fly, restaurations- og hotelbranchen, som alle er meget konjunktur- og sæsonprægede, er glimrende eksempler på brancher, der på den ene side står overfor gevaldige udfordringer i fremtiden, men under overfladen gemmer på utroligt mange muligheder for stigende vækst og fremgang. 

Med den rette forståelse og tilgang til de frie markedskræfter, kan man, som hotelejer, selv være med til at forme udviklingen og gøre fremtiden mere bæredygtig. Det kræver blot, at hotellerne engagerer sig og bliver endnu mere aktive spillere i en branche, som i stigende grad formes af teknologiske og markedsmæssige mekanismer.

Ordet ”Channel Manager” er for mange både en kendt og ukendt term i hotelverdenen, men er ikke desto mindre et effektivt redskab og en nyskabende tankegang, der vil kunne vende en presset situation og vinde flere gæster tilbage til hotellerne. IdeFA mener ikke, at man skal fokusere så meget på OTA’ernes entydige dominans som tidligere, men i stedet kigge fremad og se på de mange nye muligheder, der findes ved at bruge en Channel Manager.

Mange hoteller bruger alt for meget tid på forkerte ting i hverdagen, i stedet for at fokusere på det, der i virkeligheden tæller, nemlig gæsterne. En Channel Manager varetager hotellernes interesse og hjælper dem med at styre ting som booking flow og regulering af værelsespriser, så hotellerne dermed bliver bedre til at sælge deres værelser online.