digitale løsninger gavekort online markedsføring

Det er langt dyrere at få nye gæsters opmærksomhed end at tiltrække tilbagevendende gæster.

Der er kamp om de mange potentielle gæsters opmærksomhed og det kan blive en dyr fornøjelse.

Derfor er det vigtigt at få de tidligere gæster på besøg igen.

Tilbagevendende gæster er desuden mere tilbøjelige til at anbefale dit hotel til deres venner, familier og online.

Nyhedsbreve, re-marketing og gavekort

Vejret er gråt og hverdagen er lutter leverpostej.
Men i mailbakken ligger der et rigtig godt tilbud.

Nyhedsbreve er en rigtig god måde at nå gæster, der tidligere har besøgt dit hotel. De kender allerede dit hotel og alt det gode ved at overnatte på dit hotel. Derfor kan de være nemmere få til at slå til, når dine tilbud rammer indbakken.

Dit nyhedsbrev kan være mere med til at få skabt opmærksomhed på dit hotels skuldersæson. Det er en oplagt kanal at fortælle om kommende events og nye ophold. Det er desuden en god måde at holde kontakten med dine gæster.

Re-marketing er ligesom nyhedsbreve meget effektivt. De når ud til de der allerede har vist interesse for dit hotel og måske kun mangler lidt overtalelse.

Det kan tage over en måned at beslutte sig for hvor man vil overnatte. Ifølge en undersøgelse fra Mckinsey & Company, kan det helt præcist tage op til 36 dage at beslutte sig. Her opnår gæsten 45 kontaktpunkter med diverse udbydere, før de er tilfredse og booker deres hotelværelse.

Derfor kan du uden re-marketing risikere at dine gæster booker på en OTA, selvom de har besøgt din hjemmeside.

Gavekort kan gøre det nemmere at tage en beslutning.  

Et gavekort er en gave der både kan gives til fødselsdage, jul og jubilæer.
Det også en gave du kan give dine gæster.

Beløbet på et gavekort behøver ikke at være svimlende summer for at være en god gave.

Bliver der f.eks. holdt en konference eller lignende på jeres hotel, kan et gavekort til en drink i baren være det der gør at gæsterne kommer igen en anden gang.

En gave kan også sagtens være en god investering. Undersøgelser viser nemlig at 71% af gavekortsmodtagerne køber for mere end gavekortets værdi når gavekortet indløses.

Gavekort kan også bruges til at styrke dine e-maillister, markedsføring og re-marketing.

Et gavekort er en oplagt præmie i en konkurrence hvor f.eks. deltageren skal tilmelde sig dit nyhedsbrev.

Det er dog vigtigt at gøre opmærksom på hvis gavekortet udløber tidligere end 3 år.

Det er nemlig tilladt, at man på udstedelsestidspunktet aftaler en kortere gyldighedsperiode end tre år. Perioden må blot ikke være urimeligt kort. Typisk har man i Forbrugerklagenævnet anset en frist på 1 år for at være rimelig. 

Mange af de tilmeldte i en konkurrence vil dog falde fra eller aldrig reagere på dine nyhedsbreve, men med re-marketing og nyhedsbreve kan du øge opmærksomheden på dit hotel.

Vil du have et par gode råd til at komme i gang med et nyhedsbrev?
Eller vil du vide meget mere om re-marketing og gavekort?

Så er du velkommen til at booke et uforpligtende telefonmøde med os her.