Zopim - Online support

Det første du skal gøre er at logge ind. Det gør du ved at gå ind på følgende adresse: https://dashboard.zopim.com/

Herefter udfylder du med dit brugernavn og kodeord.

Nu er du så kommet ind i styresystemet for chatten. Her har du en masse muligheder, men de eneste 2 du egentlig skal koncentrere dig om. Det er Visitor list også History.

Hvis du trykker på visitor list, så kan du se alle dem som lige nu er inde på din hjemmeside.

Når der så er nogle der skriver i online supporten, så vil der komme en lyd. Og inde i systemet vil du også kunne se at der er et udråbstegn udfor den der skriver.

For at begynde med at chatte med brugeren, så skal du bare trykke på navnet.

Der åbner så nu et chat vindue frem, og her chatter du så bare med brugeren.

Ude i højre side af vinduet kan du se hvor brugeren har været henne på siden, og om de evt. er kommet derind via google.

Helt nede i bundet af skærmen kan du vælge mellem de forskellige chat vinduer hvis du servicere flere brugere på en gang.

Hvis du trykker på "History", så vil du kunne se alle dine tidligere samtaler hvis du skal bruge dem på et tidspunkt.

Opsætning af shortcuts

En shortcut er en genvej til, f.eks. en spørgsmål. Du kan f.eks. skrive "Hjælp" også kommer den automatisk frem med en checkbox hvor der står "har du brug for hjælp? Ja/nej".

For at opsætte sådan en skal du først trykke på shortcut ude i venstre side.

Derefter trykker du på den der hedder shortcut.

Jeg opretter nu en shotcut, hvro jeg spørger om de har brug for hjælp, de svarer så ved at vinge af i en checkbox.

Der hvor der står "Shortcut", det er det du skal skrive for at bruge den her genvej du har lavet.

"Message" er her du skriver beskeden.

"Options" er her du har mulighed for at oprette muligheder, f.eks. ja/ nej. For at oprette flere muligheder, så skal du trykke på "add options".

Når du er færdig trykker du på "Create shortcut".