Marketingplanen

Vind provisionen tilbage fra OTA'erne med data og målrettet markedsføring

Med Marketingplanen bliver det nemt at få overblik over hele marketing indsatsen og planlægge fremadrettet.

Årsplan med Marketingplanen

Saml dine kampagner og få nemt overblik over:

  • Alle dine kampagner både planlagte, aktive og afsluttede.
  • Hvilke platforme eller medier du benytter i markedsføringen.
  • Hvilken målgruppe hver kampagne henvender sig til.
  • Marketingbudgettet, både for hver enkel kampagne, den enkelte måned og hele året.
  • Kampagnernes budskaber.
  • Aftalerne mellem dig og dit bureau.

Med IO Planner bliver det nemt at få overblik over hele marketingindsatsen og planlægge fremadrettet.

Det kan for eksempel være:

  • Få skabt nyt indhold til hotellets hjemmeside.
  • Planlægge og skrive nyhedsbreve.
  • Finde på idéer til events.
  • Udvikle nye ophold og få dem markedsført.

Hvad betyder det i praksis?

Det betyder at du hurtigt kan begynde nye markedsførings initiativer, se tidligere kampagner og planlægge dine marketingbudgetter.

Dermed bliver det også nemmere at følge det tempo der hersker online.

Ved at planlægge dit hotels markedsføring fremadrettet er du sikker på at du får skabt interesse og inspiration op til helligedage/mærkedage og i skuldersæsonerne.

Den enkelte medarbejder kan hurtigt få overblik over både igangsatte og tidligere kampagner på diverse medier, platforme og kanaler samt aftaler og projekter mellem dig og dit hotels eksterne bureau.

Det bliver derfor nemmere at introducere og oplære nye medarbejdere på dit hotel.  

Ved at samle dit hotels kampagnearbejde og information ét sted, mindsker du også risikoen for tabt viden og erfaringer.

Skab en strategi for hele den digitale rejse

I vores arbejde med digital markedsføring, anvender vi strategien See, Think, Do, Care.

Strategien skal forstås, som den klassiske salgstragt.

Vil du gerne høre mere?

Udfyld formularen nedenfor, så kontakter vi dig.

Se resultatet af din markedsføring

Et af de vigtigste elementer i din markedsføring er data. Din data gør det muligt hele tiden at forbedre dine resultater. For at gøre det endnu nemmere at følge med i din data, har vi skabt IO Planner.

  • Se hvor mange der besøger din hjemmeside, hvor på nettet gæsterne finder dig og hvor mange der booker direkte.
  • I IO Planner får du blandt andet få overblik over, hvilke af dine søgeord der giver dig flest gæster.
  • Her kan du også følge med i dine betalte annoncer og dit indhold på de sociale medier. 
  • IO Planner giver dig også mulighed for at planlægge din markedsføring for hele året.

Udvalgte funktioner

Er du typen, der lever med dagligt kaos? Post-its, noter på din mobil, skriblerier på opslagstavlen og usikkerhed om fordeling af ansvar?

Få samlet alt informationen i Marketingplanen og få struktur og overblik i din hverdag.

Planlæg markedsføringen for hotellet fremadrettet og få skabt overblik med Marketingplanen.

Fordel dit markedsføringstiltag på årets tolv måneder. Få skabt og vedligeholdt den røde tråd i din kommunikation.

Få overblik over budget, både for hele året, hver måned og hvert enkel kampagne.

Få nemt planlagt nye kampagner og tiltag.

Få organiseret dit hotels kampagner fra begyndelsen. Beslut hvem der er ansvarlig, sæt budgettet og bestem budskabet.

Her kan du også bestemme kampagnens målgruppe, målsætning og destinationsside.

Den enkelte medarbejder kan hurtigt få overblik over både igangsatte og tidligere kampagner på diverse medier, platforme og kanaler samt aftaler og projekter mellem dig og dit hotels eksterne bureau.

Det bliver derfor nemmere at introducere og oplære nye medarbejdere på dit hotel.

Har du brug for rådgivning eller skal dit hotels eksterne bureau stå for den næste kampagne?

I note feltet kan du nemt kontakte dit eksterne bureau og læse tidligere samtaler.

Få hurtigt påbegyndt nye markedsførings initiativer og planlæg budgetter, så er der mere tid til forberedelser på hotellet og de mange daglige opgaver.