OTA Testen

Nr. 1 på Google på dit eget brand

Hvis du har googlet dit hotel, ved du at OTA’erne kæmper hårdt for at stjæle dit hotels brand på Google.

Nr. 1 på Google på dit brand

Giver det dit hotel mere i omsætning eller sparede du provision?

Hvis du har googlet dit hotel, ved du at OTA’erne kæmper hårdt for at stjæle dit hotels brand på Google.

Lige nu er det OTA’erne (Booking.com, Hotels.com og en masse andre), der ligger nr. 1 på dit hotels navn med deres annoncering.

Det kan vi teste af på 3 måneder, der sørger vi for at dit hotels hjemmeside vil lægge nr. 1 på Google Ads. 

Det betyder, at dine gæster vil besøge din hjemmeside før OTAérnes hjemmesider og dermed kan du finde vi ud af om du fremadrettet skal bruge penge på Google Ads.

Den lidt mere nørdede tilgang til Brand nr. 1 kampagnen

Branded search er søgeannoncer på Google, kun målrettet søgninger efter hotellets navn. Derved sikres maksimal synlighed på søgninger efter det specifikke hotel. Navnlig ved hotelsøgninger giver det stor værdi at være til stede med Google Ads, da man ellers vil miste mange klik til OTA'erne.

Det skyldes at det første organiske, eller gratis, resultat først vises under de betalte annoncer.

Test viser, at brugerne lige så gerne klikker på annoncer, som på organiske resultater. Derfor mister man mange klik til OTA'erne, hvis man ikke anvender Google Ads på ens firmanavn og brand.

En fordel ved branded search er, at hotellets egne annoncer vil have en meget høj quality score sammenlignet med OTA'ernes annoncer. Derfor vil man få meget billigere klik. Det betyder, at man oftest kan skabe omsætning til en pris på omkring 8-10% af salget.

Det får du med i OTA testen

  • Brand nr. 1 på Google Ads

  • Opbygning af marketinglister

  • IO Planner

  • Marketingplan dashboard

  • Rapportering dashboard

  • SEO Ranker dashboard

  • 1 times rådgivning
     

Se resultaterne af din online markedsføring

Der er mange fordele ved at annoncere digitalt, en af dem er at du altid kan aflæse dine resultater.

For at gøre det endnu nemmere, for dig, at følge med i, hvor mange der besøger dit hotels hjemmeside, hvor på nettet dine gæster finder dit hotel og hvor mange der booker direkte, får du også adgang til IO Planner.

Kræver adgang til Google Analytics & salgssporing i dit booking flow.

Du får også....

Adgang til SEO Ranker med 10 søgord & 3 konkurrenter

Dine søgeord sikre at dine gæster finder dit hotel, når de søger på nettet. De rigtige søgeord gør det både muligt for dine gæster at finde det helt rigtige ophold til dem og dit hotel – Det er både en god service og en forretning.

I IO Planner kan du blandt andet få overblik over hvilke af dine søgeord der giver dig flest gæster. Her kan du også se hvor mange der søger efter dine søgeord og sammenligne dine resultater med andre hoteller. 

Opbygning af en Google Remarketing liste

Marketinglisterne giver dig langt bedre mulighed for at annoncere til dine gæster.

Din marketingliste kan blandt andet bruges til at nå de gæster, der allerede har vist interesse for dit hotel.