Hotellernes mest oversete aktiv

05.11.2019 - Hotel
Har I kørestolsvenlige elevatorer på jeres hotel eller niveau fri adgang? Handicapvenlig parkering? Allergivenlige værelser? Glutenfri og laktosefri retter?

Har du venner eller familiemedlemmer der lever med allergi, madintolerance eller større eller mindre funktionsnedsættelser, så ved du sikkert godt, hvor svært det kan være at planlægge ferier, arrangementer og fælles ture.

Det kan nemlig være svært at få overblik over mulighederne. Hvilket hotel kan sikre at vores dårlig gående bedstemor kan komme med på familieferien? Eller min søn der er i kørestol?

Få det tydeliggjort

Vi oplever en stigende fokus på tilgængelighed blandt hotellerne. Det sker blandt andet i USA, hvor 14 millioner mennesker lever med et handikap.

Vi ser det også i Danmark, hvor især Scandic Hotel Group har markedsført sig som handikapvenlige.

Og det har stor betydning for rigtig mange mennesker. For dem er det ikke Nice-To-Have, at de kan tage elevatoren op til deres værelse, parkere tæt på hoveddøren eller få allergivenlige retter. Det er en Reason-To- Go.

Derfor er det også vigtigt at få tydeliggjort på både hotellets hjemmeside, på Google og på sider såsom <LINK godadgang.dk _blank>godadgang.dk</link>, <LINK ryk.dk _blank>Ryk.dk</link> med mere.

Det er ærgerligt for alle involveret, hvis gæsterne fravælger dit hotel selvom det lever op til netop deres kriterier.

Brug det i din markedsføring

Når nu vi ved at det er en Reason-To-Go, hvorfor så ikke nå ud til de potentielle gæster og inspirer dem med dine ophold?

Det er mange måder hvorpå du kan målrette din markedsføring, så du når ud til din ønskede målgruppe.

Har du spørgsmål angående markedsføring? Så kontakt os her og lad os tage en snak.