Sådan kan du styrke dit omdømme online

03.06.2019 - Hotel
Der er meget få ting der er vigtigere end dit hotels online omdømme, når vi snakker om at øge dine direkte bookinger.

Langt de fleste bruger nettet til at undersøge deres muligheder, sammenligne priser og læse anmeldelser. Derfor er det nødvendigt at have fokus på dit hotels online omdømme.

Udover at have et højt serviceniveau og en god hjemmeside, kan du også arbejde med dit hotels online omdømme ved at besvare anmeldelser regelmæssigt. Dette har du mulighed for at gøre gennem dit reputation management system.

Anmeldelser er en meget effektiv og gratis måde at markedsføre sig online på. Anmeldelser er ofte det sidste led i dine gæsters købsrejse før de booker et ophold.

Én måde hvorpå du kan øge antallet af positive anmeldelser, er ved at øge antallet af gæster der tilmelder sig dit loyalitetsprogram.

Gennem dit eget loyalitetsprogram, kan du også motivere dine gæster til at booke direkte hos dig.

Hvad får jeg ud af et loyalitetsprogram?

Den gode nyhed er at du med stor sandsynlighed allerede har loyale gæster der elsker at overnatte hos dig.

Ved at anerkende dine loyale gæster med rabatter, tilbud eller bonus point, øger du deres lyst til at anbefale og anmelde dit hotel.  

Gennem et point system, f.eks. hvor gæsten sparer et mindre beløb op per køb, øger du incitamentet for direkte booking. Dermed får du også mulighed for belønne dine gæster hver gang de booker et ophold, booker spaen eller køber drinks i baren.  

Det er selvfølgelig vigtigt at dit loyalitetsprogram er interessant for lige netop dine gæster. Er det du tilbyder ikke noget for dem, vil de aldrig tilmelde sig.

Derfor er det nødvendigt at undersøge nærmere hvad der er interessant for dine gæster.

Folk elsker at dele gode nyheder og gode oplevelser, især hvis de føler andre også kan få noget positivt ud af det. Hvad enten de deler de gode historier med venner og familie eller kun online, så er det godt for dit hotels omdømme.

Loyalitetsprogrammet og dine loyale gæster, kan altså være med til at øge dit hotels omdømme og bringe nye gæster til dit hotel.

Hvordan skaber jeg et loyalitetsprogram?

Først og fremmest kræver det et system hvori du kan holde styr på dine medlemmer.

Der eksisterer flere forskellige systemer der er specielt udviklet til at håndtere medlemskaber, men det behøver slet ikke være så omstændigt.   

Hos IdeFA Gruppen har vi f.eks. udviklet et gavekort modul, hvor hver kortholder har deres egen profil.

I vores gavekort modul er det muligt at lave et fysisk kort, som nemt kan tankes op af hotellet.

Ved at designe separate kort med særskilte kortnumre, kan du nu både tilbyde dine gæster gavekort samt medlemskab til et simpelt loyalitetsprogram. Uden at du skal investere i yderligere systemer.

Du kan desuden sende medlemmer af loyalitetsprogrammet specifikke tilbud, på baggrund af tidligere køb. Dermed kan du personliggøre oplevelsen hos dig yderligere.

Vil du høre mere om de mange muligheder med vores gavekort modul?