Et skridt foran?

Forstå dine gæsters digitale rejse

I en verden, hvor turismen er i konstant forandring, er det vigtigt at forstå dine gæsters digitale rejse. Fra drømmefasen, hvor et enkelt billede kan tænde gnisten for en feriedrøm, til loyalitetsfasen, hvor gæsterne deler deres oplevelser og anbefaler dit hotel til venner og familie.

 

Få styr på din gæsterejse, udnyt dine data, og skab vækst med vores værktøjer og ekspertise.

I en digital tidsalder er det afgørende at forstå og navigere i den komplekse rejse, som vores gæster tager online.

Uanset om dine gæster booker et værelse, et ophold, køber gavekort eller andre produkter, kan dine data give dig og dine medarbejdere unik viden. Ved at sammenligne din data fra online salg med data fra andre relevante platforme, får du en konkret indsigt i, hvilke tiltag der giver flest konverteringer. Dette gør det muligt at identificere, hvilke investeringer der giver den bedste ROI.

Denne Mini GUIDE er designet specifikt for hoteller, som ønsker at øge salget af ophold.

Den fokuserer på "See, Think, Do, Care" strategien og giver en skræddersyet tilgang til specifikke salgsområde.

Bemærk, at der findes separate GUIDE for andre salgsområder som overnatninger, konferencer, selskaber, restaurant salg, spa & wellness og events. Hver GUIDE er tilpasset de unikke behov og mål for det pågældende salgsområde.

1. Dreaming (See)

  • Beskrivelse: Dette er det første møde med dine potentielle nye gæster. Et billede, en video eller en artikel kan tænde gnisten for et ophold på dit hotel.
  • Platforme: Sociale medier, blogs, YouTube.
  • Mål IO Planner: Overvåg antal visninger og engagement rate for at forstå, hvilket indhold der mest effektivt fanger gæstens opmærksomhed.

Selling point eksempel:

"Oplev roen og skønheden ved vores beliggenhed"

Et billede eller video af en solnedgang set fra hotelværelset eller en familie, der nyder hotellets faciliteter.

2. Inspiration (See)

  • Beskrivelse: Gæsten går fra at drømme til aktivt at søge inspiration til deres ferie.
  • Platforme: Google, Facebook, TripAdvisor, Instagram mm.
  • IO Planner Mål: Spor antal delinger af gæsteanmeldelser og historier for at identificere, hvad der inspirerer gæsterne mest.

Selling point eksempel

"Dyk ned i en verden af unikke oplevelser."

Billede eller video af gæster, der deltager i en aktivitet arrangeret af hotellet.

3. Research (Think)

Billede af hotelværelse med priser og faciliteter

  • Beskrivelse: Gæsten begynder at samle konkret information og sammenligner forskellige hoteller.
  • IO Planner Mål: Overvåg websitebesøg og tid brugt på siden for at forstå, hvad gæsterne leder efter.
  • Platforme: Hotellets officielle hjemmeside, booking sites.

Selling point

"Komfort møder luksus i vores specialdesignede værelser."

Billede eller video af et luksuriøst hotelværelse med udsigt.

4. Booking (Do)

"Tre trin til dit drømmeophold"

    • Beskrivelse: Gæsten træffer en beslutning og foretager en booking.
    • IO Planner Mål: Mål konverteringsrate for bookinger for at sikre, at processen er så glat som muligt.

    ​​​​​​​5. Experience (Do)

    "Mere end bare et ophold"

    • Beskrivelse: Gæsten er ankommet og søger aktiviteter og oplevelser i nærheden.
    • IO Planner Mål: Spor downloads af din app og forespørgsler til restauantern eller lokale aktiviteter.

    6. Loyalty (Care)

    "Fordi hvert besøg tæller"

    • Beskrivelse: Efter opholdet deler gæsten sine oplevelser og overvejer en fremtidig rejse.
    • IO Planner Mål: Overvåg åbningsrate for takke-e-mails og tilmeldinger til loyalitetsprogrammer.

    Et login til dine resultater online

    Med vores værktøj, IO Planner, får du et samlet overblik over din online tilstedeværelse, dit marked og hvordan du kan styrke dine salgskanaler. Ved at kombinere indsigt fra turistens digitale rejse med "See, Think, Do, Care"-strategien og IO Planner's dataanalyse, kan vi skabe målrettet tilgang til markedsføring, der ikke kun tiltrækker gæster, men også skaber loyale ambassadører for vores hotel.

    Ved at integrere denne viden og bruge IO Planner som vores guide, kan vi sikre, at vi ikke kun møder vores gæsters forventninger, men overgår dem på hver trin af deres digitale rejse.

    Skal vi hjælpe dig med en strategi for din digitale gæste rejse?

    See

    Opmærksomhed

    Del de gode oplevelser

    SEE er den største gruppe af kvalificeret modtagere. Den består af potentielle gæster indenfor din målgruppe, der på nuværende tidspunkt ikke overvejer at handle.

    Det er her du opbygger forholdet til dine kommende gæster. Du deler indhold der skaber tillid, øger kendskabet og gør opmærksom på dine tilbud.

    Kort sagt, SEE handler om at blive set og husket af din målgruppe.

    Think

    Dit omdømme

    Godt købmandsskab virker

    THINK er de potentielle gæster, der overvejer at besøge dig. De leder måske efter inspiration og har endnu ikke lagt sig fast på en dato.

    Det er her du skal fortælle om dine tilbud, den gode service og de mange oplevelser.

    Det gælder om at fastholde deres opmærksomhed, så når de går fra THINK til DO er det dig de vælger.

    Do

    Synlighed

    Synlighed er eksistens

    Den del af tragten man traditionelt har brugt mest energi på er DO.

    DO er de gæster der har fastlagt datoen og skal til at handle. De er klar til bestille billetter, booke ophold m.v.

    De er altså købsparate.

    For at nå dem, gælder det om at være synlig. Det skal være nemt at finde det helt rigtige tilbud og det skal være nemt at booke hos dig.

    Care

    Loyalitet

    Forøg din bundlinje

    Sidste del af tragten handler om at fastholde dine loyale gæster.

    CARE er de gæster der har besøgt dig før og ønsker at booke hos dig igen.

    Ved at bibeholde kontakten og have loyalitetsprogrammer, kan du fastholde dine gæster og invitere dem tilbage igen og igen. 

    Åbningstider

    Mandag - torsdag 08:30 - 16:00
    Fredag 08:30 - 15.30

    Cookie deklaration

    Frederikshavn

    Silovej 8 
    9900 Frederikshavn 

    Århus

    Haslegårdsvej 8
    8210 Aarhus V