Google Tag Manager + GA4

Google Analytics lukker ned og kravet er en opdatering til GA4

Nederst på siden kan du læse alt om Google Tag Manager, GA4 og tags mm. eller du kan udfylde formularen, så får vi det tekniske på plads for dig.

Vil hjælper dig med:

Vi opsætter en Google Tag Manager konto til dig, og hjælper med at få lagt alle tags ind, og sikre at du får den data ud af dine tags, som du har behov for.

Vi tager højde for de eksisterende tags på din hjemmeside, så du ikke mister værdifuld data, eller registrerer dobbelt, i forbindelse med overgangen til Google Tag Manager.

  1. Vi er opretter en GTM dig
  2. Vi gennemgår din hjemmeside for nuværende tags
  3. Vi opretter en GA4 (Ny Google Analytics)
  4. Vi flytter alle koder fra din hjemmeside til din nye GTM
  5. Vi tester at alle koder/tags virker og giver dig de rigtige datagrundlag
  6. Og sletter alle gamle koder/tags på din hjemmeside, når alle "tags" virker.

Estimeret tid: 1-3 timer på dit klippekort pr. website

Hvorfor bruger vi tags?

Et website indeholder ofte en række tags og scripts fra eksempelvis Facebook, Google Analytics, Google Ads og andre tredjepartssystemer.

Disse er nødvendige, for at kunne måle trafikken på hjemmesiden, måle effekten af markedsføring og for at lære brugerne bedre at kende.

Et tags giver alle de data, der er brug for til at kunne opsætte en succesfuld og effektiv marketingstrategi.
 

Eksempler på tags:
 

  • GA4 Google Analytics
  • Salgssporing
  • Facebook Pixels
  • LinkedIN Pixels
  • B2B Leads
  • Twitter
  • Optimonster
  • og en masse andre..

Vigtigt at der opdateres nu...

Der hentes data til både GA4 og Google Analytics, og derfor skal du ikke frygte fristen for d. 31. juli 2023.

Fordelen ved at have gjort det nu er, at vi kan sammenligne data fra året før i GA4, når vi i 2023 skal bruge det i stedet for det nuværende Analytics.

JA TAK til GTM & GA4

Google Tag Manager

Google Tag Manager gør det nemmere for dig at administrere alle tags på din hjemmeside

Dermed får du mere brugbar, præcis og ikke mindst værdifuld data ud af dine tags på hjemmesiden. 

Google Tag Manager (GTM) er et værktøj fra Google, som gør det nemmere at administrere tags på en hjemmeside, og dermed få mere brugbar og præcis data ud af dine tags.

Med Google Tag Manager er alle tags samlet ét sted, hvorfra de styres via et brugervenligt kontrolpanel. Det betyder også, at man ikke skal have en webudvikler til at redigere koderne bag hjemmesiden, når der skal redigeres eller tilføjes nye tags. 

Fordele ved Google Tag Manager

  • Få præcis data: Styr nøjagtigt hvilke betingelser, et tag på din hjemmeside skal udløse.
     
  • Nem administration: Implementer og rediger alle dine tags nemt og enkelt via én brugerflade.
     
  • Hurtigere og billigere: Der er ikke behov for at involvere en ekstern webudvikler eller IT-afdelingen.
  • Bedre loadtid: Forbedrer loadtiden på din hjemmeside, når der ikke ligger en masse forskellige tags.
     
  • Reducere fejl: Risikoen for fejl mindskes, fordi du ikke skal redigere koderne bag din hjemmeside for at foretage en ændring.

Åbningstider

Mandag - torsdag 08:30 - 16:00
Fredag 08:30 - 15.30

Cookie deklaration

Frederikshavn

Silovej 8 
9900 Frederikshavn 

Århus

Haslegårdsvej 8
8210 Aarhus V