Styr på webtilgængelighed?

Du skal følge alle krav og standarder

Webtilgængelighed handler om, at alle borgere uanset handicap eller funktionsnedsættelse kan benytte myndigheders og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer.

Loven om webtilgængelighed

Webtilgængelighed handler om de principper, og teknikker, du skal følge, for at alle kan anvende dit websted og mobilapplikation samt indholdet derpå.

Loven stiller krav til myndigheders og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer for at sikre, at de er tilgængelige for borgere med funktionsnedsættelser og handicap.

”Lov om tilgængelighed af offentlige og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer” (webtilgængelighedsloven) trådte i kraft den 23. september 2018. Webtilgængelighedsloven implementerer direktiv (EU) 2016/2102 af 26. oktober 2016 om tilgængeligheden af offentlige organers websteder og mobilapplikationer."

Med tilgængelighed forstås de principper og teknikker, du skal tage højde for i udformningen, udviklingen, vedligeholdelsen og opdateringen af dit websted og mobilapplikation med henblik på at gøre dem mere tilgængelige for brugerne - navnligt brugere med forskellige handicap og funktionsnedsættelser.

Nødvendigt for nogle - godt for alle

Når dit websted eller app lever op til kravene i webtilgængelighedsloven, er du med til at sikre, at brugere med funktionsnedsættelser kan deltage i samfundslivet på lige fod med andre.

Det kan fx afhjælpe udfordringer med funktionsnedsættelser på syn, hørelse, motorik, tale, kognition, indlæring og neurologi.

Med et service eftersyn undgår du påbud

Digitaliseringsstyrelsen kan i medfør af webtilgængelighedsloven udstede påbud til myndigheder og offentligretlige organer, som ikke imødekommer lovens krav tilstrækkeligt. 


Digitaliseringsstyrelsen er ansvarlig for at føre tilsyn med myndigheder og offentligretlige organers overholdelse af lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer.

Gratis service eftersyn

Eftersyn: Gratis gennemgang hvert kvartal

Tilretning af fejl: 1-3 time

(Udarbejdes på dit klippekort)

Som kunde hos IdeFA tilbyder vi at gennemgå din hjemmeside hver 3 mdr. og tilrette de fejl som ikke kan undgås, når der er flere redaktører som opdaterer jeres hjemmeside.

Du bliver kontaktet, hvis tilretningen af eventuelle fejl overstiger 3 timer.

JA TAK til service eftersyn for webtilgængelighed

Du er altid velkommen til at kontakt os, ved at udfylde formularen nedenfor, så vender vi tilbage med hjælp til Webtilgængelighed.

Kontakt

Salg: +45 98 40 76 01
Marketing: +45 98 40 76 04
Support: +45 98 40 76 03

Åbningstider
Mandag - torsdag 08:30 - 16:00
Fredag 08:30 - 15.30

Cookie deklaration

Frederikshavn

Silovej 8 
9900 Frederikshavn 

Århus

Ny Banegårdsgade 55
8000 Aarhus