Grøn identitet
og digitalt løft
Små tiltag der gjorde en stor forskel
– en sammenhængende oplevelse fra gartneri til gæstecheck-in
Hotel Dalgas har taget imod gæster i Brande i over 60 år – og siden 2017 har vi sikret, at den gode oplevelse også starter online.
Da Månsson-koncernen overtog hotellet i 2020, blev der sat en ny retning: bæredygtighed, kvalitet og økologiske råvarer – med en tydelig kobling til koncernens frilandsgartneri, ægproduktion og gårdbutik.
Rebranding
med grønne tråde
Sammen med Hotel Dalgas og designbureauet SuperEGO har vi lanceret en ny visuel identitet, der forener hotellets historie med den nye grønne profil.
I 2021 gik den nye hjemmeside i luften – med et design, der bærer de grønne toner som en rød tråd mellem gartneriet og hotellet.
Vi har samtidig udviklet nye landingssider, opdateret strukturen og givet plads til både hverdagens små nyheder og de større fortællinger – som fx hotellets kunstneriske profil under “Art Hotel”-konceptet.
Digitalisering,
der skaber værdi
Hotel Dalgas har sat digitalisering højt på dagsordenen, og vi har implementeret værktøjer, der gør det muligt at arbejde smartere i hverdagen.
Et eksempel er IO Planner, som samler gæsteanmeldelser på tværs af platforme og gør det nemt at svare hurtigt og professionelt.
Gevinsterne kan mærkes
Den nye platform har ikke kun styrket hotellets visuelle identitet – den har også gjort det lettere at tiltrække gæster fra et bredere geografisk område. Som hotelmanager Asger Månsson fortæller:
“En god oplevelse starter ved første håndsindtrykket på hjemmesiden, og der må jeg bare sige, at det har kørt super godt. De input vi er kommet med, er prompte blevet implementeret og sat i værk.
Styrken ved IdeFA er brancheerfaring kombineret med dygtige programmører, som forstår kunden og giver god sparring. Vi ser allerede nu gevinsten af de nye digitale platforme – og i restauranten ser vi, at en større del fra Herning nu lægger vejen forbi Brande.”